DPF Control

Kód: GPC-46
Novinka
1 471 Kč 1 215,70 Kč bez DPH
Skladem

Mějte svůj filtr pevných částic pod kontrolou!

Detailní informace

Detailní popis produktu

Co je DPF Control?

DPF Control je zařízení, které se zapojuje do diagnostické zásuvky vozidla a informuje Vás o začátku a konci regenerace filtru částic ve Vašem vozidle ze skupiny VW Zařízení umožňuje snížit spotřebu paliva a prodloužit životnost DPF díky jeho správnému provozu. Správná funkce filtru DPF navíc chrání motor i turbodmychadlo.

Jak funguje filtr pevných částic DPF?

Filtr pevných částic (DPF) je montován do výfukového systému a má za úkol zachycovat mikroskopické částice vzniklé při spalování ve válci. Tyto částice se v DPF shromažďují a postupně ho zanášejí. Jakmile řídící jednotka rozpozná určitou mez zanesení DPF, tak zahájí takzvanou regeneraci filtru částic. Regenerace funguje tak, že se pevné částice v DPF zahřejí a shoří. K tomu je potřeba dostatečná teplota výfukového systému, proto k regeneraci může docházet pouze v určitých jízdních podmínkách, kdy je motor dostatečně zahřátý. Ve chvíli, kdy řídící jednotka rozpozná potřebu regenerace a současně vhodné jízdní podmínky, tak za hlavní vstřik paliva do válce ještě zařadí dodatečný vstřik, který má za úkol zvýšit teplotu v DPF na zápalnou teplotu částic. Ty pak téměř bezezbytku shoří.

Regenerace DPF se provádí v určitých kilometrových intervalech v závislosti na stylu jízdy, podmínkách, řídicím algoritmu a samotné kapacitě filtru. Ve většině osobních automobilů skupiny VW se pohybuje od přibližně 250 km do přibližně 600 km za velmi příznivých podmínek. Doba regeneračního procesu trvá průměrně 10 minut a v případě, že řidič v tuto dobu vypne motor, tak se přeruší a částice z filtru se nespálí včechny. V takovém případě se řídící jednotka při příští jízdě bude snažit regeneraci dokončit opětovným zahřátím DPF. Toto přerušování regenerace tedy vede vedle zvýšené potřeby paliva na dodatečné vstřiky i k nadměrné tepelné zátěži výfukového systému i samotného DPF, kdy dochází ke snižování životnosti těchto dílů. V extrémním případě může dojít k zanesení DPF nad bezpečnou mez a kolapsu celého systému. V takovém případě se rozsvítí kontrolka DPF, dochází k dalšímu zanášení a auto musí do servisu.

Regenerace je ve většině automobilů implementována tak, aby si uživatel neuvědomil, že se s motorem děje něco neobvyklého a tak nevědomky dochází k častým přerušením regenerací DPF a snižování životnosti zejména filtru pevných částic, katalyzátoru a turba.

Zařízení, které nabízíme, umožňuje tento proces kontrolovat, protože při každé regeneraci zařízení informuje o zahájení procedury, jejím průběhu a konci. Tyto informace jsou přenášeny zvukovým (bzučákem) a světlem (dioda).

Co pro Vás DPF Control dělá?

DPF Control během jízdy aktivně komunikuje s řídící jednotkou motoru a hlídá množství částic ve filtru. Když je detekován pokles množství částic, který je synonymem skutečného začátku procesu regenerace, zařízení to signalizuje dlouhým pípnutím a zapne LED, aby informovalo řidiče o právě probíhající regeneraci. Po dokončení regenerace zařízení krátkým zvukovým signálem signalizuje konec procesu vyhoření filtru DPF a zhasne LED. Řidič tak může optimalizovat svou cestu, nepřerušit proces regenerace DPF a tím ušetřit palivo a peníze výrazným prodloužením životnosti dílů výfukového systému. V neposlední řadě lze pozorováním doby nebo vzdálenosti mezi regeneracemi diagnostikovat činnost DPF. Zřízení DPF Control může být trvale zapojeno v zásuvce Vašeho vozu, při vypnutém zapalování neodebírá z baterie žádný proud.

Pokrytí řídících jednotek motorů:

DCM3.7, DCM6.2V, EDC17C46, EDC17C64, EDC17C74, EDC17CP24, EDC17CP44, EDC17CP54, MD1CP004, MD1CS004, Simos PCR 2.1.

Podporované kódy motorů:

CAGB, CASA, CASD, CATA, CAYA, CAYB, CAYC, CAYD, CAYE, CCFC, CCLA, CCMA, CCSA, CDUC, CDUD, CFFA, CFFB, CFFC, CFFD, CFFE, CFFG, CFGB CFGC, CFHA, CFHB, CFHC, CFHD, CFHE, CFHF, CFJA, CFWA, CGAB, CGGB, CGLA, CGLB, CGLC, CGLD, CGLE, CGLX, CGQB, CHNA, CJAA, CJCA, CJCB CJCC, CJCD, CJGA, CJGC, CJGD, CJMA, CKFC, CKVB, CKVC, CKWB, CKWC, CLAA, CLAB, CLBA, CLCA, CLCB, CLHA, CLHB, CLJA, CLLA, CLLB, CLNA, CLZB, CMFA, CMFB, CMGA, CMGB, CNHA, CNHC, CPNB, CRBB, CRBC, CRBD, CRCA, CRFA, CRFC, CRKA, CRKB, CRLB, CRLC, CRLD, CRMB, CRTC, CRTD, CRTE, CRTF, CRUA, CRVA, CRVC, CSLA, CSLB, CSLC, CSNA, CSUA, CSUB, CSUD, CSUE, CSWB, CTBA, CTBC, CTCC, CTEC, CUAA, CUNA, CUPA, CUSA CUSB, CUTA, CUUA, CUUB, CUUD, CUUE, CUUF, CUVE, CUWA, CVCA, CVKC, CVUA, CVUB, CVUC, CVVA, CVWA, CXEB, CXEC, CXFA, CXGA, CXGB, CXHA CXHB, CXMA, CXXA, CXXB, CZAC, CZVA, CZVC, CZZA, DAUA, DAUB, DAVA, DBBA, DBKA, DCXA, DCYA, DDAA, DDCA, DDCB, DDDA, DDVB, DDXA, DDXB DDXC, DDYA, DEHA, DEJA, DENA, DESA, DETA, DETB, DEUA, DFCA, DFEA, DFFA, DFGA, DFHA, DFLA, DFMA, DFSB, DFSD, DFSE, DFTA, DFTC, DFUA DGDA, DGDB, DGTD, DGTE, DHXA, DJGA, DNAA, DNAE, DSRA, DTAU, DTSB, DTUA

Kde najdu kód motoru?

POZOR

U vozidla Škoda Octavia II je vzhledem k hluboké instalaci konektoru OBDII instalace zařízení obtížná a v některých případech nemožná. Proto doporučujeme použít prodloužení.

Doplňkové parametry

Kategorie: DPF Control
Záruka: 2 roky

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: